Multiparametru paziente monitorà (classificazione di i monitori) pò furnisce informazioni cliniche di prima manu è una varietà disegni vitali parametri per u monitoraghju di i pazienti è u salvamentu di i pazienti. Asecondu l'usu di monitori in l'uspidali, wavemu amparatu quèeOgni dipartimentu clinicu ùn pò micca aduprà u monitor per un usu particulare. In particulare, u novu operatore ùn sà micca assai di u monitor, ciò chì porta à parechji prublemi in l'usu di u monitor, è ùn pò micca ghjucà cumpletamente a funzione di u strumentu.Yonker azzioniuusu è u principiu di funziunamentu dimultiparametru monitorà per tutti.
U monitor di u paziente pò rilevà alcuni elementi vitali impurtantisegni parametri di i pazienti in tempu reale, cuntinuamente è per un longu tempu, ciò chì hà un valore clinicu impurtante. Ma ancu l'usu mobile portatile, muntatu nantu à veiculi, migliora assai a frequenza d'usu. Attualmente,multiparametru U monitor di i pazienti hè relativamente cumunu, è e so funzioni principali includenu ECG, pressione sanguigna, temperatura, respirazione,SpO2, ETCO2, IBP, gittata cardiaca, ecc.
1. Struttura basica di u monitor
Un monitor hè generalmente cumpostu da un modulu fisicu chì cuntene diversi sensori è un sistema informaticu integratu. Tutti i tipi di signali fisiologichi sò cunvertiti in signali elettrici da i sensori, è dopu mandati à l'urdinatore per a visualizazione, l'archiviazione è a gestione dopu a pre-amplificazione. U monitor cumpletu di parametri multifunziunali pò monitorà l'ecg, a respirazione, a temperatura, a pressione sanguigna,SpO2 è altri parametri à u listessu tempu.
Monitor di paziente modularesò generalmente usati in terapia intensiva. Sò cumposti da moduli di parametri fisiologichi discreti staccabili è host di monitor, è ponu esse cumposti da diversi moduli secondu i requisiti per risponde à esigenze speciali.
2. The usu è u principiu di funziunamentu dimultiparametru monitorà
(1) Cura respiratoria
A maiò parte di e misurazioni respiratorie in umultiparametrumonitor di pazienteAduttà u metudu di l'impedenza toracica. U muvimentu di u pettu di u corpu umanu in u prucessu di respirazione provoca u cambiamentu di a resistenza di u corpu, chì hè 0,1 ω ~ 3 ω, cunnisciuta cum'è impedenza respiratoria.
Un monitor tipicamente rileva i signali di cambiamenti in l'impedenza respiratoria à u listessu elettrodu iniettendu una corrente sicura da 0,5 à 5 mA à una frequenza portante sinusoidale da 10 à 100 kHz attraversu dui elettrodi di u ECG piombu. A forma d'onda dinamica di a respirazione pò esse descritta da a variazione di l'impedenza respiratoria, è i parametri di a frequenza respiratoria ponu esse estratti.
U muvimentu toracicu è u muvimentu non respiratoriu di u corpu pruvucarà cambiamenti in a resistenza di u corpu. Quandu a frequenza di tali cambiamenti hè a listessa chè a banda di frequenza di l'amplificatore di u canale respiratoriu, hè difficiule per u monitor di determinà quale hè u signale respiratoriu nurmale è quale hè u signale d'interferenza di u muvimentu. Di cunsiguenza, e misurazioni di a frequenza respiratoria ponu esse imprecise quandu u paziente hà movimenti fisichi severi è cuntinui.
(2) Monitoraghju di a pressione sanguigna invasiva (IBP)
In certi operazioni severi, u monitoraghju in tempu reale di a pressione sanguigna hà un valore clinicu assai impurtante, dunque hè necessariu aduttà una tecnulugia di monitoraghju invasiva di a pressione sanguigna per ottene lu. U principiu hè: prima, u catetere hè impiantatu in i vasi sanguigni di u situ misuratu per via di a puntura. U portu esternu di u catetere hè cunnessu direttamente cù u sensore di pressione, è a soluzione salina nurmale hè iniettata in u catetere.
A causa di a funzione di trasferimentu di pressione di u fluidu, a pressione intravasculare serà trasmessa à u sensore di pressione esternu attraversu u fluidu in u catetere. Cusì, si pò ottene a forma d'onda dinamica di i cambiamenti di pressione in i vasi sanguigni. A pressione sistolica, a pressione diastolica è a pressione media ponu esse ottenute per mezu di metudi di calculu specifici.
Ci vole à fà attenzione à a misurazione invasiva di a pressione sanguigna: à l'iniziu di u monitoraghju, u strumentu deve esse aghjustatu à zeru in u primu locu; Durante u prucessu di monitoraghju, u sensore di pressione deve esse sempre mantinutu à u listessu livellu chè u core. Per impedisce a coagulazione di u catetere, u catetere deve esse sciacquatu cù iniezioni continue di soluzione salina di eparina, chì pò spustassi o esce per via di u muvimentu. Dunque, u catetere deve esse fissatu fermamente è ispezionatu attentamente, è l'aghjustamenti devenu esse fatti se necessariu.
(3) Monitoraghju di a temperatura
Un termistore cù un coefficientu di temperatura negativu hè generalmente adupratu cum'è sensore di temperatura in a misurazione di a temperatura di u monitor. I monitori generali furniscenu una temperatura di u corpu, è l'istrumenti di fascia alta furniscenu duie temperature di u corpu. I tipi di sonda di temperatura di u corpu sò ancu divisi in sonda di superficia di u corpu è sonda di cavità di u corpu, aduprate rispettivamente per monitorà a temperatura di a superficia di u corpu è di a cavità.
Quandu si misura, l'operatore pò mette a sonda di temperatura in ogni parte di u corpu di u paziente secondu i bisogni. Siccome e diverse parti di u corpu umanu anu temperature diverse, a temperatura misurata da u monitor hè u valore di temperatura di a parte di u corpu di u paziente induve si mette a sonda, chì pò esse differente da u valore di temperatura di a bocca o di l'ascella.
WQuandu si piglia una misurazione di a temperatura, ci hè un prublema di equilibriu termicu trà a parte misurata di u corpu di u paziente è u sensore in a sonda, vale à dì, quandu a sonda hè piazzata per a prima volta, perchè u sensore ùn hè ancu cumpletamente equilibratu cù a temperatura di u corpu umanu. Dunque, a temperatura visualizata in questu mumentu ùn hè micca a temperatura reale di u ministeru, è deve esse righjunta dopu un certu periodu di tempu per ghjunghje à l'equilibriu termicu prima chì a temperatura attuale possi esse veramente riflessa. Fate ancu attenzione à mantene un cuntattu affidabile trà u sensore è a superficia di u corpu. S'ellu ci hè un spaziu trà u sensore è a pelle, u valore di misurazione pò esse bassu.
(4) Monitoraghju ECG
L'attività elettrochimica di e "cellule eccitabili" in u miocardiu face chì u miocardiu sia eccitatu elettricamente. Face chì u core si cuntratti meccanicamente. A corrente chjusa è d'azione generata da questu prucessu eccitatoriu di u core scorre attraversu u cunduttore di vulume di u corpu è si sparghje in varie parti di u corpu, risultendu in un cambiamentu in a differenza di corrente trà e diverse parti di a superficia di u corpu umanu.
Elettrocardiogramma (ECG) hè di registrà a differenza di putenziale di a superficia di u corpu in tempu reale, è u cuncettu di derivazione si riferisce à u mudellu di forma d'onda di a differenza di putenziale trà duie o più parti di a superficia di u corpu umanu cù u cambiamentu di u ciclu cardiacu. E derivazioni Ⅰ, Ⅱ, Ⅲ definite prima sò clinicamente chjamate derivazioni standard bipolari di l'arti.
Più tardi, sò state definite e derivazioni unipolari pressurizate di l'arti, aVR, aVL, aVF è e derivazioni toraciche senza elettrodi V1, V2, V3, V4, V5, V6, chì sò e derivazioni ECG standard attualmente aduprate in a pratica clinica. Siccomu u core hè stereoscopicu, una forma d'onda di derivazione rapprisenta l'attività elettrica nantu à una superficia di pruiezione di u core. Queste 12 derivazioni rifletteranu l'attività elettrica nantu à diverse superfici di pruiezione di u core da 12 direzzioni, è e lesioni di diverse parti di u core ponu esse diagnosticate in modu cumpletu.
Attualmente, l'apparecchiu ECG standard utilizatu in a pratica clinica misura a forma d'onda ECG, è i so elettrodi di l'estremità sò piazzati à u polsu è à a caviglia, mentre chì l'elettrodi in u monitoraghju ECG sò piazzati in modu equivalente in a zona di u pettu è di l'addome di u paziente, ancu s'è u piazzamentu hè diversu, sò equivalenti, è a so definizione hè a listessa. Dunque, a conduzione ECG in u monitor currisponde à a derivazione in l'apparecchiu ECG, è anu a listessa polarità è forma d'onda.
I monitori ponu generalmente monitorà 3 o 6 derivazioni, ponu visualizà simultaneamente a forma d'onda di una o di e duie derivazioni è estrarre i parametri di a frequenza cardiaca per mezu di l'analisi di a forma d'onda.. PI monitori putenti ponu monitorà 12 derivazioni, è ponu analizà ulteriormente a forma d'onda per estrarre segmenti ST è eventi di aritmia.
Attualmente, uECGforma d'onda di u monitoraghju, a so capacità di diagnosi di struttura suttile ùn hè micca assai forte, perchè u scopu di u monitoraghju hè principalmente di monitorà u ritmu cardiacu di u paziente per un bellu pezzu è in tempu reale. MauECGI risultati di l'esame di a macchina sò misurati in pocu tempu in cundizioni specifiche. Dunque, a larghezza di banda passa-banda di l'amplificatore di i dui strumenti ùn hè micca a stessa. A larghezza di banda di a macchina ECG hè 0,05 ~ 80 Hz, mentre chì a larghezza di banda di u monitor hè generalmente 1 ~ 25 Hz. U signale ECG hè un signale relativamente debule, chì hè facilmente affettatu da interferenze esterne, è certi tipi d'interferenze sò estremamente difficiuli da superà cum'è:
(a) Interferenza di muvimentu. I muvimenti di u corpu di u paziente pruvucaranu cambiamenti in i signali elettrichi in u core. L'ampiezza è a frequenza di stu muvimentu, s'ellu hè in uECGlarghezza di banda di l'amplificatore, u strumentu hè difficiule da superà.
(b)MInterferenza yoelettrica. Quandu i musculi sottu à l'elettrodu ECG sò incollati, si genera un signale d'interferenza EMG, è u signale EMG interferisce cù u signale ECG, è u signale d'interferenza EMG hà a stessa larghezza di banda spettrale cum'è u signale ECG, dunque ùn pò micca esse semplicemente sguassatu cù un filtru.
(c) Interferenza di u cultellu elettricu d'alta frequenza. Quandu l'elettrocuzione d'alta frequenza o l'elettrocuzione hè aduprata durante a chirurgia, l'amplitude di u signale elettricu generatu da l'energia elettrica aghjunta à u corpu umanu hè assai più grande di quella di u signale ECG, è a cumpunente di frequenza hè assai ricca, cusì chì l'amplificatore ECG ghjunghje à un statu saturatu, è a forma d'onda ECG ùn pò esse osservata. Quasi tutti i monitori attuali sò impotenti contr'à tali interferenze. Dunque, a parte di interferenza di u cultellu elettricu d'alta frequenza anti-monitor richiede solu chì u monitor torni à u statu nurmale in 5 secondi dopu chì u cultellu elettricu d'alta frequenza hè statu ritiratu.
(d) Interferenza di cuntattu di l'elettrodi. Ogni disturbu in u percorsu di u signale elettricu da u corpu umanu à l'amplificatore ECG pruvucarà un forte rumore chì pò oscurà u signale ECG, chì hè spessu causatu da un cattivu cuntattu trà l'elettrodi è a pelle. A prevenzione di tali interferenze hè principalmente superata da l'usu di metudi, l'utente deve verificà attentamente ogni parte ogni volta, è u strumentu deve esse messu à terra in modu affidabile, chì ùn hè micca solu bonu per cumbatte l'interferenze, ma ancu più impurtante, prutege a sicurezza di i pazienti è di l'operatori.
5. Non invasivumonitor di pressione sanguigna
A pressione sanguigna si riferisce à a pressione di u sangue nantu à i muri di i vasi sanguigni. In u prucessu di ogni cuntrazione è rilassamentu di u core, a pressione di u flussu di sangue nantu à u muru di u vasu sanguignu cambia ancu, è a pressione di i vasi sanguigni arteriali è di i vasi sanguigni venosi hè diversa, è a pressione di i vasi sanguigni in diverse parti hè ancu diversa. Clinicamente, i valori di pressione di i periodi sistolici è diastolici currispondenti in i vasi arteriali à a listessa altezza di a parte superiore di u corpu umanu sò spessu usati per caratterizà a pressione sanguigna di u corpu umanu, chì hè chjamata pressione sanguigna sistolica (o ipertensione) è pressione diastolica (o bassa pressione), rispettivamente.
A pressione sanguigna arteriale di u corpu hè un parametru fisiologicu variabile. Hà assai à chì vede cù u statu psicologicu di e persone, u statu emotivu, è a postura è a pusizione à u mumentu di a misurazione, a frequenza cardiaca aumenta, a pressione sanguigna diastolica aumenta, a frequenza cardiaca rallenta è a pressione sanguigna diastolica diminuisce. Cù l'aumentu di u numeru di colpi in u core, a pressione sanguigna sistolica hè destinata à aumentà. Si pò dì chì a pressione sanguigna arteriale in ogni ciclu cardiacu ùn serà micca assolutamente a listessa.
U metudu di vibrazione hè un novu metudu di misurazione di a pressione sanguigna arteriale non invasiva sviluppatu in l'anni 70,è u soU principiu hè di utilizà u bracciale per gonfià à una certa pressione quandu i vasi sanguigni arteriali sò cumpletamente cumpressi è bluccanu u flussu di sangue arteriale, è dopu cù a riduzione di a pressione di u bracciale, i vasi sanguigni arteriali mostreranu un prucessu di cambiamentu da u bloccu cumpletu → apertura graduale → apertura cumpleta.
In questu prucessu, postu chì u pulsu di a parete vasculare arteriale pruducerà onde d'oscillazione di gas in u gas in u bracciale, quest'onda d'oscillazione hà una currispundenza definita cù a pressione sanguigna sistolica arteriale, a pressione diastolica è a pressione media, è a pressione sistolica, media è diastolica di u situ misuratu pò esse ottenuta misurendu, registrendu è analizendu l'onde di vibrazione di pressione in u bracciale durante u prucessu di sgonfiaggio.
A premessa di u metudu di vibrazione hè di truvà u pulsu regulare di a pressione arterialeEiuIn u prucessu di misurazione attuale, per via di u muvimentu di u paziente o di l'interferenze esterne chì affettanu u cambiamentu di pressione in u bracciale, u strumentu ùn serà micca capace di rilevà e fluttuazioni arteriali regulari, dunque pò purtà à un fallimentu di misurazione.
Attualmente, certi monitori anu aduttatu misure anti-interferenza, cum'è l'usu di u metudu di sgonfiatura di a scala, da u software per determinà automaticamente l'interferenza è l'onde di pulsazione arteriale nurmale, in modu da avè un certu gradu di capacità anti-interferenza. Ma se l'interferenza hè troppu severa o dura troppu longu, sta misura anti-interferenza ùn pò fà nunda. Dunque, in u prucessu di monitoraghju non invasivu di a pressione sanguigna, hè necessariu pruvà à assicurà chì ci sia una bona cundizione di prova, ma ancu fà attenzione à a scelta di a dimensione di u bracciale, u piazzamentu è a strettezza di u fasciu.
6. Monitoraghju di a saturazione di l'ossigenu arteriale (SpO2)
L'ossigenu hè una sustanza indispensabile in l'attività di a vita. E molecule d'ossigenu attivu in u sangue sò trasportate à i tessuti in tuttu u corpu ligandu si à l'emoglobina (Hb) per furmà emoglobina ossigenata (HbO2). U parametru utilizatu per caratterizà a proporzione di emoglobina ossigenata in u sangue hè chjamatu saturazione d'ossigenu.
A misurazione di a saturazione di l'ossigenu arteriale non invasiva hè basata annantu à e caratteristiche d'assorbimentu di l'emoglobina è di l'emoglobina ossigenata in u sangue, aduprendu duie diverse lunghezze d'onda di luce rossa (660 nm) è luce infrarossa (940 nm) attraversu u tissutu è poi cunvertite in signali elettrici da u ricevitore fotoelettricu, mentre aduprendu ancu altri cumpunenti in u tissutu, cum'è: pelle, ossu, musculu, sangue venosu, ecc. U signale d'assorbimentu hè custante, è solu u signale d'assorbimentu di HbO2 è Hb in l'arteria hè cambiatu ciclicamente cù l'impulsu, chì hè ottenutu processendu u signale ricevutu.
Si pò vede chì stu metudu pò solu misurà a saturazione di l'ossigenu in u sangue arteriale, è a cundizione necessaria per a misurazione hè u flussu di sangue arteriale pulsante. Clinicamente, u sensore hè piazzatu in parti di tessuti cù un flussu di sangue arteriale è un spessore di tessuti chì ùn hè micca grossu, cum'è e dite, i diti di i pedi, i lobi di l'arechje è altre parti. Tuttavia, s'ellu ci hè un muvimentu vigorosu in a parte misurata, questu influenzerà l'estrazione di stu signale di pulsazione regulare è ùn pò esse misuratu.
Quandu a circulazione periferica di u paziente hè assai scarsa, questu porta à una diminuzione di u flussu di sangue arteriale in u situ da misurà, risultendu in una misurazione imprecisa. Quandu a temperatura corporea di u situ di misurazione di un paziente cù una perdita di sangue severa hè bassa, s'ellu ci hè una luce forte chì brilla nantu à a sonda, pò fà chì u funziunamentu di u dispusitivu ricevitore fotoelettricu si devi da a gamma nurmale, risultendu in una misurazione imprecisa. Dunque, si deve evità una luce forte durante a misurazione.
7. Monitoraghju di u diossidu di carbonu respiratoriu (PetCO2)
U diossidu di carbonu respiratoriu hè un indicatore di monitoraghju impurtante per i pazienti in anestesia è i pazienti cun malatie di u sistema metabolicu respiratoriu. A misurazione di CO2 usa principalmente u metudu d'assorbimentu infrarossu; Vale à dì, diverse concentrazioni di CO2 assorbenu diversi gradi di luce infrarossa specifica. Ci sò dui tipi di monitoraghju di CO2: mainstream è sidestream.
U tipu mainstream piazza u sensore di gas direttamente in u canale di gas respiratoriu di u paziente. A cunversione di a cuncentrazione di CO2 in u gas respiratoriu hè realizata direttamente, è dopu u signale elettricu hè mandatu à u monitor per l'analisi è u trattamentu per ottene i parametri PetCO2. U sensore otticu à flussu laterale hè piazzatu in u monitor, è u campione di gas respiratoriu di u paziente hè estrattu in tempu reale da u tubu di campionamentu di gas è mandatu à u monitor per l'analisi di a cuncentrazione di CO2.
Quandu si face u monitoraghju di CO2, duvemu fà attenzione à i seguenti prublemi: Siccomu u sensore di CO2 hè un sensore otticu, durante l'usu, hè necessariu fà attenzione à evità una contaminazione seria di u sensore cum'è e secrezioni di i pazienti; I monitori di CO2 Sidestream sò generalmente dotati di un separatore gas-acqua per rimuovere l'umidità da u gas respiratoriu. Verificate sempre se u separatore gas-acqua funziona efficacemente; Altrimenti, l'umidità in u gas influenzerà a precisione di a misurazione.
A misurazione di diversi parametri hà qualchi difetti chì sò difficiuli à superà. Ancu s'è sti monitori anu un altu gradu d'intelligenza, ùn ponu micca rimpiazzà cumpletamente l'esseri umani à u mumentu, è l'operatori sò sempre necessarii per analizà, ghjudicà è trattà currettamente. L'operazione deve esse attenta, è i risultati di a misurazione devenu esse ghjudicati currettamente.
Data di publicazione: 10 di ghjugnu 2022