L'oximetru di polso di u dito hè statu inventatu da Millikan in l'anni 1940 per monitorizà a cuncentrazione di l'ossigenu in u sangue arteriale, un indicatore impurtante di a gravità di COVID-19.Yonker Avà spiega cumu funziona l'ossimetru di pulso di punta di dita?
Caratteristiche di l'absorzione spettrale di u tessulu biologicu: Quandu a luce hè irradiata à u tessulu biologicu, l'effettu di u tessulu biologicu nantu à a luce pò esse divisu in quattru categurie, cumprese l'assorbimentu, a scattering, a riflessione è a fluorescenza. U tissutu hè principalmente guvernatu da l'absorzione. Quandu a luce penetra in certi sustanzi trasparenti (solidu, liquidu o gassu), l'intensità di a luce diminuisce significativamente per via di l'assorbimentu miratu di certi cumpunenti di freccia specifica, chì hè u fenomenu di assorbimentu di a luce da i sustanzi. A quantità di luce chì una sustanza assorbe hè chjamata a so densità ottica, cunnisciuta ancu assorbanza.
Schema schematicu di l'assorbimentu di luce da a materia in tuttu u prucessu di propagazione di a luce, a quantità di l'energia luminosa assorbita da a materia hè proporzionale à trè fatturi, chì sò l'intensità di a luce, a distanza di u percorsu di a luce è u numeru di particelle chì assorbanu a luce. a sezione trasversale di a strada di luce. Nantu à a premessa di u materiale homogeneu, u numeru di caminu di luce particeddi assorbenti di luce nantu à a sezione trasversale pò esse cunsideratu cum'è particeddi assorbenti di luce per unità di volume, vale à dì cuncentrazione di particelle di luce di aspirazione di materiale, ponu uttene a lege di una birra lambert: pò esse interpretata cum'è cuncentrazione di materiale è lunghezza di strada otticu per unità di volume di densità otticu, a capacità di a luce di aspirazione di materiale per risponde à a natura di a luce di aspirazione di materiale. In altre parolle, a forma di a curva di spettru d'absorzione di a stessa sustanza hè a stessa, è a pusizione assoluta di u U piccu di assorbimentu cambierà solu per via di a cuncentrazione differente, ma a pusizioni relative resta invariata. In u prucessu di assorbimentu, l'absorzione di e sustanzi si svolge in u voluminu di a listessa rùbbrica, è i sustanzi assorbenti ùn sò micca ligati l'un à l'altru, è ùn esiste micca cumposti fluoriscenti, è ùn ci hè micca un fenomenu di cambià e proprietà di u mediu per via di radiazione luminosa. Dunque, per a suluzione cù N cumpunenti di assorbimentu, a densità ottica hè additiva. L'additività di a densità ottica furnisce una basa teorica per a misurazione quantitativa di cumpunenti assorbenti in mischi.
In l'ottica di u tissutu biologicu, a regione spettrale di 600 ~ 1300nm hè di solitu chjamata "a finestra di spettroscopia biologica", è a luce in questa banda hà un significatu speciale per parechje terapie spettrali cunnisciute è scunnisciute è diagnosi spettrali. In a regione infrared, l'acqua diventa a sustanza chì assorbe a luce dominante in i tessuti biologichi, cusì a lunghezza d'onda aduttata da u sistema deve evità u piccu di assorbimentu di l'acqua per ottene megliu l'infurmazioni di assorbimentu di luce di a sustanza di destinazione. Dunque, in a gamma di spettru infrarossu vicinu di 600-950nm, i cumpunenti principali di u tissutu di punta di u dito umanu cù capacità d'assorbimentu di luce includenu acqua in sangue, O2Hb (emoglobina ossigenata), RHb (emoglobina ridotta) è melanina di a pelle periferica è altri tessuti.
Dunque, pudemu ottene l'infurmazioni efficaci di a cuncentrazione di u cumpunente per esse misurata in u tissutu analizendu e dati di u spettru di emissioni. Allora quandu avemu a cuncentrazione O2Hb è RHb, sapemu a saturazione di l'ossigenu.Saturazione di l'ossigenu SpO2hè u pircintuali di u vulume di l'emoglobina ossigenata di l'ossigenu (HbO2) in u sangue cum'è un percentinu di l'emoglobina di ubligatoriu tutale (Hb), a cuncintrazione di u pulsu di l'ossigenu di sangue, perchè hè chjamatu oximetru di pulsu? Eccu un novu cuncettu: u flussu di sangue di l'onda di impulsu. Duranti ogni ciculu cardiacu, a cuntrazzioni di u cori face chì a pressione di u sangue aumenta in i vini sanguini di a radica aortica, chì dilate u muru di i vini sanguini. À u cuntrariu, a diastole di u cori face caduta a pressione di sangue in i vini sanguini di a radica aortica, chì face chì u muru di i vini sanguini si contrae. Cù a ripetizione cuntinua di u ciculu cardiacu, u cambiamentu constante di pressione di sangue in i vini sanguini di a radica aortica serà trasmessu à i navi downstream cunnessi cun ellu è ancu à tuttu u sistema arteriosu, furmendu cusì l'espansione è a cuntrazione cuntinua di u ciculu cardiacu. tutta a parete vascular arteriale. Vale à dì, i battimenti periodichi di u core creanu onde di pulsazioni in l'aorta chì ondulanu in avanti longu i pareti di i vini sanguini in tuttu u sistema arteriale. Ogni volta chì u cori si espansione è cuntrate, un cambiamentu di pressione in u sistema arteriale pruduce una onda di pulsazione periodica. Questu hè ciò chì chjamemu l'onda di pulsazione. L'onda di impulsu pò riflette assai infurmazione fisiologica cum'è u cori, a pressione di sangue è u flussu di sangue, chì ponu furnisce infurmazioni impurtanti per a rilevazione non invasiva di parametri fisici specifichi di u corpu umanu.
In medicina, l'onda di impulsu hè di solitu divisa in l'onda di impulsu di pressione è l'onda di impulsu di volume in dui tipi. L'onda di impulsu di pressione rapprisenta principalmente a trasmissione di a pressione di sangue, mentre chì l'onda di impulsu di volume rapprisenta cambiamenti periodichi in u flussu di sangue. Comparatu cù l'onda di impulsu di pressione, l'onda di impulsu volumetrica cuntene infurmazione cardiovascular più impurtante cum'è i vini umani è u flussu di sangue. A rilevazione non invasiva di l'onda di impulsu di u voluminu di u flussu di sangue tipica pò esse ottenuta da a traccia di l'onda di impulsu volumetrica fotoelettrica. Una onda di luce specifica hè aduprata per illuminà a parte di misurazione di u corpu, è u fasciu ghjunghje à u sensoru fotoelettricu dopu a riflessione o a trasmissione. U fasciu ricevutu purterà l'infurmazioni caratteristiche efficaci di l'onda di impulsu volumetrica. Perchè u voluminu di sangue cambia periodicamente cù l'espansione è a cuntrazione di u cori, quandu u diastole di u cori, u voluminu di u sangue hè u più chjucu, l'assorbimentu di u sangue di a luce, u sensoru hà rilevatu a intensità massima di u lume; Quandu u cori cuntratte, u voluminu hè massimu è l'intensità luminosa rilevata da u sensoru hè minima. In a rilevazione non invasiva di i dita cù l'onda di impulsu di u flussu di sangue cum'è i dati di misurazione diretta, a selezzione di u situ di misurazione spettrale deve seguità i seguenti principii
1. I vini di i vini sanguini deve esse più abbundanti, è a proporzione di l'infurmazioni efficaci cum'è l'emoglobina è l'ICG in l'infurmazioni materiali totali in u spettru deve esse migliuratu.
2. Hà caratteristiche evidenti di u cambiamentu di u voluminu di u flussu di sangue per cullà in modu efficace u segnu di l'onda di impulsu di u voluminu
3. Per ottene u spettru umanu cù una bona ripetibilità è stabilità, e caratteristiche di u tissutu sò menu affettati da e differenzi individuali.
4. Hè facile à purtà fora dittizzioni spettrali, è facile à esse accettatu da u sughjettu, accussì comu a evitari i fatturi interferenza, cum'è freti di cori viloci è u muvimentu pusizioni misurazzioni causatu da l 'emozioni stress.
Schema schematicu di a distribuzione di i vini sanguini in u palmu umanu A pusizione di u bracciu ùn pò micca detectà l'onda di pulsazione, per quessa ùn hè micca adattatu per a deteczione di l'onda di impulsu di u voluminu di u flussu di sangue; U polso hè vicinu à l'arteria radiale, u signalu di l'onda di impulsu di pressione hè forte, a pelle hè faciule da pruduce vibrazioni meccaniche, pò purtà à u signale di rilevazione in più di l'onda di impulsu di voluminu portanu ancu infurmazioni di impulsu di riflessione di a pelle, hè difficiule di precisione. caratterizà e caratteristiche di u cambiamentu di u voluminu di sangue, ùn hè micca adattatu per a pusizione di misurazione; Ancu s'ellu a palma hè unu di i siti clinichi cumuni di prelievu di sangue, u so ossu hè più grossu di u dito, è l'amplitude di l'onda di u pulsu di u voluminu di a palma recullata da a riflessione diffusa hè più bassa. A Figura 2-5 mostra a distribuzione di i vini sanguini in u palme. Osservà a figura, pò esse vistu chì ci sò abbundanti rete capillari in a parte frontale di u dettu, chì ponu riflette efficacemente u cuntenutu di l'emoglobina in u corpu umanu. Inoltre, sta pusizione hà caratteristiche evidenti di u cambiamentu di u voluminu di u flussu di sangue, è hè a pusizione ideale di misurazione di l'onda di impulsu di volume. I musculi è i tessuti di l'osse di dita sò relativamente magre, cusì l'influenza di l'infurmazioni di interferenza di fondo hè relativamente chjuca. Inoltre, a punta di u dito hè faciule da misurà, è u sughjettu ùn hà micca una carica psicologica, chì hè favurevule per ottene un signalu spettrali stabile d'altu rapportu di signale à rumore. U dito umanu hè custituitu di osse, unghie, pelle, tissuti, sangue venoso è sangue arteriale. In u prucessu d'interazzione cù a luce, u voluminu di sangue in l'arteria perifèrica di u dito cambia cù u battimentu di u core, risultatu in u cambiamentu di a misurazione di u percorsu otticu. Mentre chì l'altri cumpunenti sò custanti in tuttu u prucessu di luce.
Quandu una lunghizza d'onda particulari di a luce hè appiicata à l'epidermisa di a punta di u dito, u dettu pò esse cunsideratu cum'è una mistura, cumprese duie parti: materia statica (u percorsu otticu hè custante) è materia dinamica (u percorsu otticu cambia cù u voluminu di u dita). materiale). Quandu a luce hè assorbita da u tissutu di a punta di u dita, a luce trasmessa hè ricevutu da un fotodetettore. L'intensità di a luce trasmessa cullata da u sensoru hè ovviamente attenuata per via di l'absorbibilità di diversi cumpunenti di tissuti di i diti umani. Sicondu sta caratteristica, hè stabilitu u mudellu equivalenti di l'assorbimentu di a luce di u dito.
Persona adatta:
Pulsossimetro di punta di ditahè adattatu per e persone di tutte l'età, cumpresi i zitelli, l'adulti, l'anziani, i malati cù malatie coronaria, ipertensione, iperlipidemia, trombosi cerebrale è altre malatie vascular è i malati cù asma, bronchitis, bronchitis crònica, malatie pulmonari è altre malatie respiratorie.
Tempu di post: 17-ghjugnu-2022