A psoriasis hè una malatia di a pelle cumuna, multipla, faciule da ricadere, difficiule da curà chì, in più di a terapia farmacologica esterna, a terapia sistemica orale, u trattamentu biologicu, ci hè un altru trattamentu hè a terapia fisica. A fototerapia UVB hè una terapia fisica, dunque, chì sò l'effetti secundarii di a fototerapia UVB per a psoriasis?
Chì ghjè a fototerapia UVB ? Quali malatie ponu esse trattate da ella ?
Fototerapia UVBaduprà una fonte di luce artificiale o energia di radiazione solare per trattà e malatie, è l'usu di a radiazione ultravioletta nantu à u corpu umanu hè un metudu di trattamentu di e malatie chjamatu terapia ultravioletta. U principiu di a fototerapia UVB hè di inibisce a proliferazione di e cellule T in a pelle, inibisce l'iperplasia epidermica è l'ispessimentu, riduce l'inflammazione di a pelle, in modu da riduce i danni à a pelle.
A fototerapia UVB hà un bon effettu in u trattamentu di diverse malatie di a pelle, cum'è a psoriasis, a dermatite specifica, a vitiligine, l'eczema, a pitiriasi briofidea cronica, ecc. Frà elle in u trattamentu di a psoriasis chì l'UVB (lunghezza d'onda di 280-320 nm) ghjocanu un rolu maiò, l'operazione hè di espone a pelle àluce ultraviolettaà un mumentu specificu; A fototerapia UVB hà diverse proprietà cum'è antiinflamatorie, immunosoppressione è citotossicità.
Chì sò e classificazioni di a fototerapia?
A terapia ottica di a psoriasi hà principalmente 4 tipi di classificazione, rispettivamente per UVB, NB-UVB, PUVA, trattamentu laser à eccimeri. Frà questi, UVB hè più convenientu è più economicu chè altri metudi di fototerapia, perchè pudeteaduprà a fototerapia UVB in casaA fototerapia UVB hè generalmente cunsigliata per l'adulti è i zitelli cun psoriasis. Se e lesioni di psoriasis si verificanu in zone fini, l'effettu di a fototerapia serà relativamente evidente.
Quali sò i vantaghji diFototerapia UVB per a psoriasi?
A fototerapia UVB hè stata inclusa in e linee guida per a diagnosi è u trattamentu di a psoriasi (edizione 2018), è u so effettu terapeuticu hè certu. E statistiche mostranu chì da u 70% à l'80% di i pazienti cun psoriasi ponu ottene un sollievu da u 70% à l'80% di e lesioni cutanee dopu à 2-3 mesi di fototerapia regulare.
Tuttavia, micca tutti i pazienti sò adatti per a fototerapia. A psoriasis lieve hè trattata principalmente cù medicinali topichi, mentre chì a fototerapia UVB hè un trattamentu assai impurtante per i pazienti moderati è gravi.
A fototerapia pò prulungà u tempu di recidiva di a malatia. Sè a cundizione di u paziente hè ligera, a recidiva pò esse mantenuta per parechji mesi. Sè a malatia hè testarda è e lesioni cutanee sò difficiuli da rimuovere, u risicu di recidiva hè più altu, è nuove lesioni cutanee ponu accade 2-3 mesi dopu l'interruzione di a fototerapia. Per avè un megliu effettu terapeuticu è riduce a recidiva, a fototerapia hè spessu aduprata inseme cù certi medicinali topichi in a pratica clinica.
In un studiu osservazionale di l'efficacia di l'unguentu tacathinol cumminatu cù a radiazione UVB à spettru strettu in u trattamentu di a psoriasis vulgaris, 80 pazienti sò stati assignati à un gruppu di cuntrollu chì hà ricevutu fototerapia UVB sola è un gruppu di trattamentu chì hà ricevutu tacalcitol topicu (duie volte à ghjornu) cumminatu cù fototerapia UVB, irradiazione di u corpu, una volta ogni dui ghjorni.
I risultati di a ricerca mostranu chì ùn ci era nisuna differenza statisticamente significativa trà i dui gruppi di pazienti cù u puntuatu PASI è l'efficienza di u trattamentu finu à a quarta settimana. Ma paragunatu à 8 settimane di trattamentu, u gruppu di trattamentu hà migliuratu u puntuatu PASI (puntuatu di u gradu di lesione cutanea di a psoriasi) è era superiore à u gruppu di cuntrollu, ciò chì suggerisce chì a fototerapia UVB articulare cù tacalcitol in u trattamentu di a psoriasi hà un effettu megliu cà a fototerapia UVB sola.
Chì ghjè u tacacitol?
U tacalcitolu hè un derivatu di a vitamina D3 attiva, è droghe simili anu un calcipotriolu forte irritante, chì hà un effettu inhibitore nantu à a proliferazione di e cellule epidermiche. A psoriasi hè causata da una proliferazione eccessiva di e cellule gliali epidermiche, chì provoca eritema è desquamatu biancu argentatu nantu à a pelle.
U tacalcitolu hè dolce è menu irritante in u trattamentu di a psoriasi (si pò ancu aduprà per a psoriasi intravenosa) è deve esse adupratu 1-2 volte à ghjornu secondu a gravità di a malatia. Perchè dì dolce? Per e parte fine è tenere di a pelle, eccettu a cornea è a cunghjuntiva, tutte e parte di u corpu ponu esse aduprate, mentre chì a forte irritazione di u calcipotriolu ùn pò micca esse aduprata in a testa è a faccia, perchè ci pò esse pruritu, dermatite, edema intornu à l'ochji o edema faciale è altre reazzioni avverse. Se u trattamentu hè cumminatu cù a fototerapia UVB, a fototerapia hè trè volte à settimana, è u tacalcitolu duie volte à ghjornu.
Chì effetti secundarii pò avè a fototerapia UVB ? À chì ci vole à fà attenzione durante u trattamentu ?
In generale, a maiò parte di l'effetti secundarii di u trattamentu UVB sò relativamente temporanei, cum'è pruritu, brusgiature o vesciche. Dunque, per e lesioni cutanee parziali, a fototerapia deve copre bè a pelle sana. Ùn hè micca adattatu fà una duscia subitu dopu a fototerapia, per ùn riduce l'assorbimentu di i raggi UV è a fototossicità.
Durante u trattamentu ùn si deve manghjà frutti è ligumi fotosensibili: fichi, coriandru, lime, lattuga, ecc.; Inoltre, ùn si pò piglià medicini fotosensibili: tetraciclina, sulfamidicinu, prometazina, cloridrato di clorprometazina.
È per l'alimentu piccante irritante chì pò aggravà a situazione, manghjate u menu pussibule o ùn manghjate micca, stu tipu d'alimentu hà frutti di mare, tabaccu è alcolu, ecc., attraversu un cuntrollu ragiunevule di a dieta pò prumove a ripresa di e lesioni di a pelle, è impedisce efficacemente a ricorrenza di a psoriasis.
Cunclusione: A fototerapia in u trattamentu di a psoriasis pò alleviare e lesioni di a psoriasis, una cumminazione raghjonevule di medicinali topichi pò migliurà l'effettu di u trattamentu è riduce a recidiva.
Data di publicazione: 07 di ghjugnu 2022